contact-us

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    איך ניתן להפסיק את השימוש בתרופות ממכרות? זה אפשרי

    איך ניתן להפסיק את השימוש בתרופות ממכרות? זה אפשרי

    התמכרות לתרופות נרקוטיות היא מצב המאופיין במשיכה פתולוגית לשימוש בחומרים נרקוטיים, המלווה בהפרעות נפשיות ולעיתים סומטיות. בתרגום משפה רפואית לשפה אנושית, זוהי התמכרות, מחלה, משיכה חזקה לחומרים מסוימים בעלי עוצמה כזו שאדם לרוב אינו מסוגל להתמודד איתם ללא עזרה מבחוץ. ההתמכרות כאבחנה נחקרה במשך זמן רב ואנו יודעים ומבינים היטב את השלכותיה. אבל לא משנה כמה מאמץ וכסף אנחנו משקיעים בחקר המחלה הזו, תפקיד ענק שייך לרצון של האדם עצמו להתחיל תהליך גמילה מתרופות. מכון הרמוניה ישמחו לכוון אתכם וללוות אתכם בתהליך הגמילה, להקשיב ולהכיל אתכם, ולספק לכם מקום בטוח ובייתי בו תוכלו להרגיש מוגנים ובטוחים.

    סימנים לשימוש והתמכרות לתרופות

    הסימן העיקרי שבאמצעותו ניתן לאבחן באופן חד משמעי את ההתמכרות לתרופות הוא מה שמכונה בשפת הסלנג "שבירה". זהו שם כללי למאפיינים מסוימים המופיעים אצל מטופל כאשר הוא מפסיק לחלוטין ליטול תרופות, ובעצם מתחיל גמילה מתרופות. העיתוי של תסמיני הגמילה תלוי בחומר הנלקח ובדרך כלל מתפתח בהדרגה. לרוב תוך מספר שעות לאחר נטילת המנה האחרונה של התרופה. התמונה המלאה של התסמינים מתגלה לאחר 3-5 ימים, ולאחר מכן היעלמותם של סימפטומים חריפים בדרך כלל לאחר 8-10 ימים, אם כי התלות הפסיכולוגית יכולה להימשך שנים. לאחר יומיים ללא תרופות מופיעים תסמיני גמילה, וזו הסיבה שהיא זכתה לכינוי גמילה. מדובר בכאבים קבועים, מתפרצים ומתפתלים בשרירי הידיים, הרגליים, הגב ואפילו בשרירי הבטן. הכאבים הללו כה עזים, שבשילוב עם מחשבות על תרופות, מטופלים נאנקים במחשבות ובכאבים, ואינם יכולים למצוא מקום לעצמם. הם כל הזמן רדופים על ידי מחשבות המתמקדות רק בקבלת מנה חדשה ובחוסר התקווה שבמצבם.

    איך מתחילים את התהליך הזה?

    ראשית, יש להבין בבירור כי ההחלטה להתחיל גמילה מתרופות חייבת להגיע מהמטופל עצמו. רק החלטה מרצון ומודעת לוותר על התרופות היא המפתח להצלחה ולתקווה. במקרה זה, התמיכה וההשתתפות של המשפחה ממלאת תפקיד מוביל. כדי להיפטר לחלוטין מהכמיהה הפיזית והפסיכולוגית לתרופות נרקוטיות, קיימות מספר שיטות העוזרות בתהליך. המשמעות הכללית של טיפול תרופתי היא הפחתה הדרגתית של מינוני התרופות, ולאחר מכן דחייתן לחלוטין. המרכיב הפסיכולוגי של הטיפול ממלא תפקיד משמעותי בטיפול. טיפול קוגניטיבי התנהגותי נחשב יעיל. שיטה זו מסייעת למכורים להיות מודעים למצבים המובילים לשימוש בתרופות וללמד אותם להימנע מנסיבות כאלה בעתיד. הטיפול עוזר לשנות את הגישה של המטופל כלפי עצמו, כלפי העתיד, כדי להראות מחדש את ערכם של קשרי משפחה ואת חשיבות התמיכה באהובים. לתחילת התהליך חייגו עכשיו למכון הרמוניה.

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

      למאמרים נוספים

      post-image
      הפרעת קשב והימורים

      הפרעת קשב והימורים: קשר מסוכן הפרעת קשב (ADHD) היא הפרעה נפוצה הגורמת לקשיי ריכוז, היפראקטיביות וחוסר...

      המשך קריאה
      post-image
      הפרעת קשב וריכוז והתמכרות

      הפרעת קשב וריכוז והתמכרות הפרעת קשב וריכוז והתמכרות הן שתי הפרעות נפוצות ומורכבות שנמצא כי קיים...

      המשך קריאה
      post-image
      גישות לטיפול בהתמכרות לסמים - השוואה בין מרכזי גמילה פתוחים וסגורים

      מבוא התמכרות לסמים מהווה אתגר חברתי ובריאותי מורכב, הדורש התערבות טיפולית מקצועית ורב-מערכתית. קיימות שיטות טיפול...

      המשך קריאה