contact-us

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    טכניקה מיוחדת המוכרת סביב העולם

    טכניקה מיוחדת המוכרת סביב העולם

    עד כה, 12 הצעדים קורס כולל את טכניקת השיקום המוכרת ביותר כמעט בכל מדינות העולם. הטכניקה עזרה למאות אלפי חולים עם התמכרות לאלכוהול, סמים והימורים להיפטר ממחלה קשה לנצח. העבודה של הקהילות א.א (אלכוהוליסטים אנונימיים) ו-NA (נרקומנים אנונימיים) בנויה לפי תכנית 12 הצעדים. גם במכון הרמוניה תוכלו לצעוד לעבר חיים נקיים מהתמכרות בעזרת תוכנית 12 הצעדים.

    ומה הקורס הייחודי ומה מהותו?

    סיבת הקיום של 12 הצעדים קורס היא להישאר פיכחים. תכנית השיקום 12 הצעדים היא פסיכותרפיה קבוצתית המבוססת על סיוע הדדי של אנשים תלויים זה בזה. היא מבוססת על הקביעה כי התודעה שהובילה אדם להתמכרות לאלכוהול או לסמים אינה יכולה להחזיר אותו באופן עצמאי לפיכחון. כלומר, נעשית עבודה עם הגורם להתמכרות. במפגשים, אנשים חולקים את חוויותיהם מחיים מפוכחים, מספרים את דרכם לפיכחון ועוזרים למטופלים חדשים. "12 צעדים" היא תוכנית של צמיחה רוחנית, אך לא דתית ואינה קשורה לשום וידוי, כת או אמונה, תנועה פוליטית.

    תוכנית 12 שלבים כתחליף להתמכרות לאלכוהול וסמים

    כולנו רגילים להתקיים במה שמכונה "שדה הפעילות", במערכת קואורדינטות המוכרת לכל אדם. אלו דברים ואירועים יומיומיים שמקיפים אותנו כל הזמן. סדרות טלוויזיה או אינטרנט, עבודה, משחקי מחשב, תחביבים שונים, קרובי משפחה, טיולי יום שבת בארץ, נסיעה לחופשה בצימר, מפגשים עם חברים. כל זה הוא ה"מרחב" שלנו, ברגע שאנחנו מאבדים משהו מה"מרחב שלנו", מתחילים תסמיני הגמילה.

    כך למשל, עזיבתו או מותו של אדם אהוב גורמות לידיים שלנו לרעוד, העיניים שלנו דומעות, אנחנו לא ישנים בלילה. אובדן יכול להוביל אותנו לדיכאון, פחדים עוטפים אותנו, החרדה גוברת. אובדן חלקים אלו של "שדה הפעילות" נתפס כאובדן של חלק מעצמו. תמיד יש למלא את ה"שדה" הפסיכולוגי הזה, לכן, כאשר אדם מסיר אלכוהול או סמים מחייו, יש צורך למצוא משהו שימלא את החלל שנוצר. אחת האפשרויות היא תוכנית 12 הצעדים קורס מלא שיעזור לכל מכור להחליף התמכרות לאלכוהול וסמים. אם אתם מרגישים מוכנים לחיות את חייכם ללא סמים ואלכוהול, ומחפשים תחליף חיובי להתמכרות שלכם, צרו קשר עם מכון הרמוניה.

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

      למאמרים נוספים

      post-image
      הפרעת קשב והימורים

      הפרעת קשב והימורים: קשר מסוכן הפרעת קשב (ADHD) היא הפרעה נפוצה הגורמת לקשיי ריכוז, היפראקטיביות וחוסר...

      המשך קריאה
      post-image
      הפרעת קשב וריכוז והתמכרות

      הפרעת קשב וריכוז והתמכרות הפרעת קשב וריכוז והתמכרות הן שתי הפרעות נפוצות ומורכבות שנמצא כי קיים...

      המשך קריאה
      post-image
      גישות לטיפול בהתמכרות לסמים - השוואה בין מרכזי גמילה פתוחים וסגורים

      מבוא התמכרות לסמים מהווה אתגר חברתי ובריאותי מורכב, הדורש התערבות טיפולית מקצועית ורב-מערכתית. קיימות שיטות טיפול...

      המשך קריאה