contact-us

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    גמילה מרטלין ואטנט

    גמילה מרטלין ואטנט

    גמילה מרטלין ואטנט (תרופות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז)

    השימוש בתרופות כמו ריטלין, אטנט וויואנס, המשמשות בעיקר לטיפול בהפרעת קשב וריכוז  הפך לנפוץ אצל ילדים, נוער ומבוגרים. יחד עם הפופולריות בשימוש בתרופה, והתועלת שיש בה, השימוש לרעה בתרופה צובר תאוצה גם הוא.

    רקע

    תרופות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז מכילות את החומר הפעיל מתילפינידט, אשר מסייע בהפחתת התגובות התנועתיות. התרופות עצמן נמצאות בקבוצת התרופות הנקראת סטימולנטים, אשר פועלות על מערכת העצבים המרכזית ועשויות.

    לשפר את היכולת לריכוז ולקשיבות באדם, ובכך יכולות להשפיע על מערכת השמיעה והעיבוד השמעתי במוח.

    סיבות להתמכרות

    1. פערים בקשב וריכוז

    תרופות לקשב וריכוז משפרות מאד את היכולת להתרכז ולבצע משימות יומיומיות. הרגשה זו, והפער בין היכולת תחת השפעה, לבין היכולת ללא תרופות היא גדולה- וכך נוצרת התמכרות פסיכולוגית. מעבר לכך לתרופות אלו יש סיבולת ולכן בטווח הארוך נראה אצל חלק מהמטופלים בתרופה צורך לעלות במינונים ולצרוך כמות רבות יותר- וכך נוצרת התמכרות פיזית.

    1. תחושה של יעילות והספק

    בהקשר של שימוש בריטלין ותרופות סטימולנטיות אחרות, יש דיווחים כי השימוש בהם עשוי ליצור רגשות של יעילות והספק בעקבות השיפור ביכולת להתרכז ולהתמקד. אדם יכול להרגיש יכולת גבוהה יותר לעבוד ולהשיג מטרות. כמובן שזו מטרת התרופה- שיפור הקשב והריכוז, אך לעיתים התרופה עונה גם על קשיים של דיכאון\חרדה ויוצרת תחושה של "אני יכול \ בסדר".

    1. ציפיות

    פעמים, אנשים מתמקדים בתרומתם ובציפיות שהם או אחרים מציבים להם. התמכרות יכולה לקרות כתוצאה מהפער בין הציפיות לבין יכולת הביצוע האמיתי.

    גמילה מרטלין ואטנט (תרופות להפרעות קשב וריכוז) דורשת גישה אחראית ותמיכה מקצועית. במכון הרמוניה פיתחנו מודל ייחודי המאפשר טיפול ללא עצירה של מעגל החיים. הצוות שלנו כולל רופא פסיכיאטר, צוות מטפלים ומדריכים שמתמחים בשלבי הגמילה השונים, החל משלב הגמילה הפיזי עד לזה הנפשי והשיקומי והמשך טיפול פסיכותרפיסטי.

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

      לשירותים נוספים