contact-us

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    גמילה מתרופות נרקוטיות

    גמילה מתרופות נרקוטיות

    בשביל לשנות את החיים, כל מה שצריך זה לקבל החלטה. הנטיה להתמכרות ופיתוח התמכרות, היא תופעה לה כל מיני סיבות. אבל לפני שניכנס לסיבות, אנחנו רוצים להגיד לכם כי למי שמעוניין להתחיל בתהליך גמילה מתרופות נרקוטיות יש מה לעשות. אנחנו, מכון 'הרמוניה' מלווים את המכורים ואת בני המשפחה לאורך הדרך ולצד תהליך ההחלמה, מספקים את כל המידע הדרוש, על מנת שהסיפור שלכם יהפוך אחר. רוצים לשמוע עוד? אנחנו פה.

    איך אפשר לזהות התמכרות לתרופות נרקוטיות?

    התמכרות היא למעשה תופעה בה המכור מפתח תלות, כמעט מוחלטת, במוצר או בפעולה, במטרה להרגיש טוב יותר. מנגנון ההתמכרות, מתחיל במוח. בשעת הצריכה של התרופה, התחושה היא של סיפוק ונוחות בתוך הגוף, אחרי שההשפעה מתפוגגת, המכור מחפש דרך להפיג את הכאב, נטילה של תרופה נוספת, היא כמו, שער היציאה, מהתחושה הלא נוחה וכך, המכור נכנס לסחרור ממנו לא תמיד אפשר לצאת. גמילה מתרופות נרקוטיות דרושה במידה והמכור לא יכול להסתדר בלי התרופות ובמקרה בו איכות החיים של המטופל יורדת באופן משמעותי. אמנם, לכולנו יש גישה למשככי כאבים, אבל אנחנו מדברים על תופעה בה ללא אותם משככי כאבים המכור פשוט לא יכול לחיות אורך חיים תקין. מה גם שהשימוש המופרז בחומרים מהסוג הזה, יכול לפגוע בבריאות הפיזית ולא רק במצב הנפשי של המטופל. הסימנים יכולים להיות בכל מקום, אם במאגרים של תרופות בבית ואם בניסיון של המכור להסתיר, את מה שמתרחש באמת.

    למה חשוב לפנות לקבלת עזרה מהר ככל הניתן

    גמילה מתרופות נרקוטיות היא תהליך ארוך. בשלב הראשון אנחנו רוצים להפריד בין המטופל ובין החומר הממכר ולמנוע ממנו לצרוך עוד ממנו. בהמשך, ננסה להבין מה היו הסיבות להתמכרות, האם יש כלים אחרים להתמודד עם המציאות המאתגרת וכן הלאה. על מנת שהמכור יצליח לשנות את דפוס ההתנהגות המוכר, הוא חייב לקבל עזרה. עבור כל בני האדם, הרגלים חדשים זו משימה מאתגרת, וודאי עבור מי שפיתחו התמכרות של ממש. כמו כל חולה, הזקוק לעצתו של רופא, כך מכור, צריך לקבל סיוע ממי שמכירים את התחום ויכולים ללוות אותו כמו גם, את בני המשפחה והחברים הקרובים.

    כל מה שצריך זה להאמין

    יש לנו כלים לעזור לכם ולקרובים שלכם להרגיש טוב יותר. אנחנו נשמח לשוחח ולהבין, מהם בדיוק קורה עכשיו. רק אם אתם תתעוררו בזמן,  נוכל להוביל לשינוי המיוחל.

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

      למאמרים נוספים

      post-image
      גישות לטיפול בהתמכרות לסמים - השוואה בין מרכזי גמילה פתוחים וסגורים

      מבוא התמכרות לסמים מהווה אתגר חברתי ובריאותי מורכב, הדורש התערבות טיפולית מקצועית ורב-מערכתית. קיימות שיטות טיפול...

      המשך קריאה
      post-image
      מרכז גמילה פתוח מול מרכז גמילה סגור

      מרכזי גמילה מסמים ואלכוהול מהווים מקום מפלט ותמיכה לאנשים המתמודדים עם התמכרויות. קיימים שני סוגים...

      המשך קריאה
      post-image
      טיפול קבוצתי

      הכוח שבטיפול קבוצתי במרכזי גמילה מבוא: חשיבות הטיפול הקבוצתי בעולם שבו התמודדות עם התמכרויות הופכת לאתגר משמעותי...

      המשך קריאה

      גמילה מכדורים נרקוטים

      אחד המאפיינים הבולטים של כל התמכרות, היא תחושת חוסר האונים, המאפיינת את המכורים. מי שנכנס למעגל הכואב של ההתמכרות, מכיר את התופעה מקרוב. התחושה היא כאילו, אין מוצא, כאילו אין איך לפרק את הכוחות ששואבים את המכור לאותה התהום שוב ושוב. אבל האמת היא כי אתם ממש לא צריכים להתמודד עם זה לבד. גמילה מכדורים נרקוטים כמו כל גמילה אחרת, היא אפשרית, בליווי והדרכה של צוות מקצועי ומיומן. מכון 'הרמוניה' מזמין אתכם ואת בני המשפחה, לקבל ליווי והדרכה, בדרך אל האושר.

      מה המאפיינים של התמכרות לכדורים?

      האתגר הגדול של גמילה מכדורים נרקוטיים הוא שבניגוד למקרים אחרים, מדובר על תופעה שלא תמיד אפשר לשים עליה את האצבע בזמן אמת. כלומר, משום שכדורים לשיכוך כאבים, קיימים בכל מקום וכמעט בכל בית, לא תמיד אנחנו נהיה עירניים מספיק, כדי להבין כי קרוב משפחה או חבר טוב, מפתחים תלות בחומרים הללו. אבל איך נדע בכל זאת להגדיר את התופעה בתור 'התמכרות'? אם למכור יהיו מאגרים של תרופות בבית, בכמות בלתי סבירה. אם נבחין בכך שהמכור לא מצליח לשלוט בצורך שלו לקחת עוד, מאותה התרופה. המנגנון הכימי של הכדור, מוביל לתחושת הקלה במוח ולפעמים, במידה ומפתים תלות במוצר, המכור עלול להרגיש כאילו אין לו שום מפלט אחר, מלבד שימוש חוזר באותו החומר, בכל פעם מחדש.

      איך נתחיל בתהליך ההחלמה?

      אין תהליך גמילה המתחיל ומסתיים באותו היום. אנחנו מדברים על מסע, בדרך לפיתוח הרגלים חדשים ומציאת פתרונות, בניסיון להחליף את דפוסי הפעולה הקיימים היום. בין היתר, נפעל כדי לחזק את הקשרים בתוך המשפחה ובמעגל הקרוב, כדי שכולם יהיו שותפים לתהליך ההחלמה. לעיתים אנחנו נלווה את המשפחה בטיפול והנחיה להורים, במקרים אחרים, נרצה לדבר עם בני הזוג של המטופלים. חשוב לזכור, עם כל הרצון הטוב, התהליך הוא לא לינארי. אלא, אנחנו צריכים לתת מקום להתפתחות בתוך המסע המשותף. ביחד, עם יצירת אמון ובסיס איתן, נאפשר למטופל למצוא דרכים נוספות להתמודד עם מה שבעבר, הפתרון אליו היה נטילה של כדורים נוספים.

      אנחנו רוצים לשמוע אתכם

      לנו יש הרבה ניסיון ומידע בנושא. אבל אתם אלו שצריכים להגיע עם ההחלטה לעשות שינוי. גם אם אתם מגיעים בשמו של קרוב משפחה וגם אם אתם עצמכם, יודעים שמשהו בחיים צריך להיראות אחרת, אנחנו תמיד פה כדי לתת מידע ולעזור.