contact-us

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    טיפול בהתמכרויות לסמים

    טיפול בהתמכרויות לסמים

    אף אחד לא מאמין שזה קורה לו, עד שזה קורה. בניגוד לסטיגמות, טיפול בהתמכרות לסמים לא מאפיין רק חלק קטן באוכלוסייה. פיתוח תלות בסמים, היא תופעה מוכרת בכל רחבי העולם. הנפש האנושית, לעיתים צריכה מי שיקשיב לה. יש מקרים בהם שילוב נסיבתי, מוביל אדם למקום ממנו נדמה, כי הוא לא יכול לצאת. אבל אנחנו, מכון 'הרמוניה' מאמינים שאפשר גם אחרת.

    איך מתחילים בתהליך?

    דווקא כעת אנחנו לא רוצים לדבר על מכורים המביטים במאמר ומתלבטים האם יש בכוחם לעשות שינוי, אלא אנחנו רוצים לדבר אל ליבם של הקרובים לאותם מכורים. התמכרות לסמים, היא לא משהו שאפשר בהיכרח לשלוט בו. הסיבות לפיתוח תלות בחומר, יכולות להשתנות ממקרה למקרה והעניין הוא לנסות ולשים לב, האם קרוב המשפחה או החבר הטוב, יכולים להסתדר בלי החומר? כלומר, האם הצריכה היא לצרכי הנאה בלבד? או שמא, המכור מתחיל לכרסם בקשרים של החיים שלו, עבור עוד מנה? לא פעם יהיה קשה לזהות את ראשית המדרון החלקלק. התמכרות הרבה פעמים מלווה בהסתרה ובניסיון של המכור להדחיק את האמת המרה. אם יש לכם התלבטות, תמיד טוב לפנות לקבלת ייעוץ. האמינו לנו, תמיד טוב להתחיל בתהליך גמילה מוקדם ממאוחר. טיפול בהתמכרות לסמים יכול להצליח, גם במקרים מורכבים יותר, אבל מטבע הדברים, אם תופסים את המחלה בזמן, הטיפול הופך פשוט יותר.

    מה אנחנו עושים במהלך הטיפול?

    טיפול בהתמכרות לסמים הוא לא רק הפרדה בין החומר ובין המכור. כלומר, נכון, זה חלק אינטגרלי מתהליך הריפוי. אבל אנחנו כמובן, מתייחסים לרבדים עמוקים מאלו. אנחנו מנסים להבין מה היו הגורמים שהובילו להתמכרות ומכתיבים פרקטיקות חדשות, כדי שהמטופל יצליח להישאר נקי גם בחוץ. ההתמודדות של מכורים היא קשה והיא מלווה את החיים שלהם, בכל יום מחדש. אבל עם כוח רצון ועזרה מקצועית, אפשר לעשות הכל.

    גם אם זה לא נראה טוב, אסור להתייאש

    אנחנו קמים כל בוקר בידיעה כי יש לנו את הכלים לעזור למטופלים להשתנות. טיפול בהתמכרות מסמים הוא שלב נוסף במסע של גילוי אישי. מכון 'הרמוניה' פועל בזירה לא מעט שנים והתשוקה שלנו היא לעזור לכם, לחיות טוב יותר. מגיע לכם טוב, אתם ראויים לו ואתם יכולים להתמודד עם כל קושי. אנחנו יודעים, זה לא תמיד פשוט, אבל זה תמיד אפשרי. רוצים לדבר איתנו? אנחנו מחכים לכם כאן.

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

      למאמרים נוספים

      post-image
      גישות לטיפול בהתמכרות לסמים - השוואה בין מרכזי גמילה פתוחים וסגורים

      מבוא התמכרות לסמים מהווה אתגר חברתי ובריאותי מורכב, הדורש התערבות טיפולית מקצועית ורב-מערכתית. קיימות שיטות טיפול...

      המשך קריאה
      post-image
      מרכז גמילה פתוח מול מרכז גמילה סגור

      מרכזי גמילה מסמים ואלכוהול מהווים מקום מפלט ותמיכה לאנשים המתמודדים עם התמכרויות. קיימים שני סוגים...

      המשך קריאה
      post-image
      טיפול קבוצתי

      הכוח שבטיפול קבוצתי במרכזי גמילה מבוא: חשיבות הטיפול הקבוצתי בעולם שבו התמודדות עם התמכרויות הופכת לאתגר משמעותי...

      המשך קריאה

      טיפול בהתמכרויות לסמים

      אומנם כולנו יודעים שיש אנשים שמכורים לסמים, אך לראות שזה קורה למישהו שאנחנו אוהבים זה לא פשוט. יש סוגים שונים של סמים שאליהם אנשים עלולים להיות מכורים, אך מה שמשותף לכולם הוא איבוד השליטה. זה יכול להתחיל הרבה פעמים בסמים קלים ואז לעבור לסמים מורכבים יותר. בנוסף, ברוב המקרים ההתמכרות מתפתחת בהדרגה. הבעיה היא, שלא אחת אנשים מגיעים לנקודה שבה הם כבר מכורים וקשה להם מאוד לצאת מזה לבד. אם גם אתם הבנתם שאתם מכורים, כדאי שתדעו שיש מה לעשות בנידון. טיפול בהתמכרויות לסמים זו הדרך הנכונה להבטיח שגם אתם תחזרו למסלול חיים תקין וטוב, אז למה אתם מחכים? אין טעם לדחות את התחלת הטיפול, כי הזמן שעובר לא משחק לטובתכם.

      איך מטפלים בהתמכרויות?

      בבואנו לדבר על טיפול בהתמכרויות לסמים, אנחנו רואים שיש כמה אפשרויות שונות שביניהן ניתן לבחור. אתם יכולים אומנם לנסות לטפל בעצמכם לבד, אך אם אתם מכורים, יהיה לכם קשה לעשות זאת בכוחות עצמכם. לעומת זאת, אם תפנו אל מכון מקצועי שבו עוסקים בסיוע לאנשים שסובלים מהתמכרויות שונות, אתם תראו שבאמת יוכלו לעזור לכם. העניין הוא שהתמכרות היא לא רק עניין פיזי. יש כאן גם רבדים נפשיים מאוד מורכבים, ואם נתעלם מהם, לא באמת נצליח להיפרד מהסם. לעומת זאת, אם תעשו את הדברים בצורה מסודרת ובעזרת אנשי מקצוע שזו המומחיות שלהם, אתם תראו שבסופו של דבר תניחו את הסם הרחק מאחור.

      אל מי כדאי לכם לפנות לקבלת עזרה?

      יש היום מספר מכוני גמילה מובילים בישראל ובכל אחד מהם יציעו לכם טיפול בהתמכרויות לסמים. עם זאת, לא בטוח שבכל מקום כזה תוכלו להרגיש לגמרי בנוח, והשאלה איך תרגישו היא מהותית. יהיה לכם מאוד קשה להתמודד עם ההתמכרות שלכם אם תרגישו, למשל, ששופטים אתכם. בנוסף, אתם צריכים להגיש שבאמת יש לכם על מי לסמוך כאשר אתם ניגשים לקבל עזרה. לכן ברור מדוע כדאי לכם לפנות עוד היום אל מכון הרמוניה. מדובר על מכון שקיים כבר לא מעט זמן, ומרוצת השנים המומחים של המכון עזרו לאנשים רבים להיגמל. לכן כדאי לזכור שאפילו אם אתם בטוחים שאתם "מקרה אבוד" או שאין לכם סיכוי, בפועל זה לא כך. בפועל אתם תראו שיש לכם אפשרות לעשות זאת, כי עם עזרה נכונה ועם טיפול מקצועי, גם אתם תצליחו להיגמל. הגיע הזמן שתיקחו את החיים בחזרה לידיים שלכם וכדאי שתפנו עוד היום לקבלת עזרה.