contact-us

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    מרכז גמילה מאלכוהול

    מרכז גמילה מאלכוהול

    הן אלכוהוליזם והן התמכרות לסמים מטופלים במרכזי שיקום מיוחדים. חשוב להבין שאין כדורי פלא או תרופות שיסירו לחלוטין התנהגות ממכרת, יש רק את מערכת הערכים והחשיבה של אדם מכור. רק באמצעות טיפול ושיקום של מרכז גמילה מאלכוהול או סמים יש סיכוי לגרום למטופל לחשוב, לקבל מוטיבציה לחיות בצורה מפוכחת. מכון הרמוניה שם לעצמו למטרה לעזור למטופלים לחזור לאורך חיים נורמטיבי באופן המותאם לכל אחד מהמטופלים. תוך התחשבות בכל הפרמטרים מחייו של המטופל ניתן להתאים עבורו את הטיפול הנכון והיעיל ביותר.

    גורמי בחירה לשיקום באמצעות מרכז גמילה מאלכוהול

    האם אתם או יקירכם נאבקים בהתמכרות? האם אתם מחפשים מרכז גמילה מאלכוהול או לטיפול בהתמכרות לסמים? ישנן מספר צורות שונות של עזרה למכורים. בעת בחירת מרכז טוב לטיפול בהתמכרות, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון:

    • סוג ההתמכרות – כאשר בוחרים את המרכז הטוב ביותר לטיפול, חשוב לברר לאילו חומרים אדם מכור. חלק מהמרכזים מתמחים רק בהתמכרויות מסוימות, כמו אלכוהול, התמכרות לתרופות, התמכרות לסמים וכדומה.
    • חומרת ההתמכרות – במקרה של התמכרות קשה, חשוב לבחור במרכז טיפולי בעלי ניסיון רב בתחום.
    • הזדמנויות למימון טיפול בהתמכרות– הדבר תלוי ביכולת הכלכלית של המכור.

    השפעת גישות שונות בשיקום

    חשוב לברר אילו גורמים כלולים בתוכנית השיקום. למשל תמיכה פסיכולוגית, העברת תכנית 12 השלבים וכדומה. עדיף לבחור במרכז בגישה מקיפה ורב-תכליתית. אנשים שמחלימים מהתמכרות יכולים להיעזר בקבוצות תמיכה וטיפול, כמו גם טיפול פרטני.

    במרכזים פרטיים לטיפול בהתמכרות שיטות הטיפול תואמות לפרוטוקולים טיפוליים בינלאומיים: קבוצות 12 שלבים, פסיכותרפיה פרטנית, השגחה של פסיכיאטר, עובדת סוציאלית. מרכז גמילה מאלכוהול כוללים:

    התאוששות גופנית: אימון אישי, אומנויות לחימה, חדר כושר, פיזיותרפיה או שחייה;

    השפעה פסיכולוגית – שיחות ותמיכה של פסיכולוגים משמשות להנעת אדם לתוצאה;

    פסיכותרפיה – יש צורך להתמודד עם הבעיות שהובילו לשימוש באלכוהול;

    12 הצעדים- התוכנית מאפשרת לזהות התמכרות, להבין את הבעיה ולהתחיל בהחלמה;

    פיתוח יצירתי – אלו מעגלי עניין שונים (תרפיה באומנות, בישול, מוזיקה, צפייה בסרטים);

    פסיכודרמה – כיוון חדש בטיפול במכורים, המציעה בצורה של מעשה לדיון בבעיות ממשיות, לחיות רגשות ורגשות מודחקים;

    גישה זו עוזרת להתגבר על ההתמכרות, כי אז המטופל מתמקד רק בטיפול שלו. יתרונות נוספים של טיפול במכון הרמוניה הם תנאי חיים נוחים. במכון הרמוניה המטופלים מרגישים פעמים רבות בבית, מה שמאפשר למטופל להתמקד טוב יותר בתהליך הטיפולי. מעוניינים לשמוע פרטים נוספים? חייגו עוד היום למרכז הרמוניה.

    מרכז גמילה מאלכוהול פרטי

    כל מי שמתמודד עם בעיית האלכוהוליזם רוצה להאמין שאפשר להתמודד עם המחלה הזו לבד – אתם רק צריכים להראות כוח רצון. עם זאת, אל תשלו את עצמכם בתקוות שווא. עקרונית קשה לטפל בהתמכרות לאלכוהול, וללא עזרה של מומחים, כמעט בלתי אפשרי לפתור את הבעיה הזו באופן עצמאי. לכן, ככל שתבינו מוקדם יותר את הצורך לפנות אל מרכז גמילה מאלכוהול פרטי, כך תתקרבו מהר יותר ליעד היקר שלכם – להיפטר מההתמכרות. במרכז השיקום הרמוניה ניתנים כל התנאים לטיפול מוצלח. הרמוניה מעסיקים אנשי מקצוע מוסמכים, המקום מצויד בכל הציוד הדרוש ובתהליך הטיפול נעשה שימוש בטכניקות חדישות בעלות יעילות מוכחת.

    כיצד לאבחן אלכוהוליזם?

    ישנם מספר תסמינים, שאתם או יקירכם צריכים להתריע על הופעתם ולעודד את המכור לפנות לעזרתו של מרכז גמילה מאלכוהול פרטי. הראשון שבהם הוא הכמיהה המתמדת לאלכוהול. זה יכול להתחיל, למשל, בשתיית בקבוק בירה בערב כל יום. אם אדם לא יכול בלעדיו, אם כדי להירגע או לשמור על מצב רוח טוב, הוא צריך לשתות, אז אנחנו כבר מדברים על השלב הראשון של התפתחות המחלה. קריאת השכמה נוספת עשויה להיות הופעת מעין "טקסים" הקשורים לשתייה. למשל, זה יכול להיות התכנסויות קבועות עם "חברים" לבקבוק אלכוהול. יחד עם זאת, מי שאינו שותה אינו משתרש בחברה כזו, כי משתתפיה מתאחדים בעיקר ברצון לשתות. כל הצעה להחליף בילוי כזה בסוגים אחרים של פנאי ללא שתייה נתפסת בעוינות.

    ככל שהמחלה מתקדמת, אדם עלול לחוות הנגאובר קבוע – הצורך לשתות בבוקר. מכור לאלכוהול יכול לעשות זאת לבד – הוא לא צריך חברה. הנגאובר הופך עבורו לדרך לשמור על איזון רגשי, לא להישבר מכל סיבה שהיא. הביטוי הבולט ביותר של אלכוהוליזם הוא שתייה ללא מעצורים. במהלך תקופה זו, אדם מאבד שליטה על עצמו, נופל מחיי החברה ושותה כל הזמן מספר ימים ברציפות. המטרה העיקרית הופכת להיות מציאת אלכוהול והשתייה שלו בהקדם האפשרי.

    מדוע טיפול דרך מרכז גמילה מאלכוהול פרטי הוא היעיל ביותר?

    הטיפול באלכוהוליזם מתחיל תמיד בכך שהמטופל חייב להפסיק לשתות אלכוהול. יתר על כן, לא צריכה להיות לו ההזדמנות והפיתוי להשיג אותם. מכור לאלכוהול מרבה לתחבולות, מרמה את אהוביו ובעזרת החמלה שלהם, מקבל את מנת האלכוהול הרצויה "בפעם האחרונה". עם זאת, בעזרת הליווי המקצועי של מרכז גמילה מאלכוהול פרטי, הצוות המקצועי מעניק כלי התמודדות עם נקודות שבירה הן למטופל והן למשפחתו. עשו את הצעד הראשון – החליטו ליצור קשר עם מכון הרמוניה! והם יעזרו לכם להתמודד עם המחלה.

     

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

      לשירותים נוספים